Jeugdinformatie

Jeugd

Wij heten je als (mogelijk) nieuw jeugdlid van harte welkom bij onze gezellige en sportieve tennisvereniging. Om je snel een beetje wegwijs te maken binnen de vereniging, bieden we je hierbij deze informatie aan.   Aanmelden als lid kan je doen door een e-mail te sturen naar [email protected]

Lidmaatschap Jeugd

Het lidmaatschap loopt van 1 januari t/m 31 december. Tot het kalenderjaar waarin je 18 wordt, ben je jeugdlid. Jeugdleden tot 10 jaar hebben speelrecht tot 18.00 uur, vanaf 10 jaar tot 19.00 uur. Daarna alleen als de baan vrij is. Vanaf het kalenderjaar dat je 16 wordt, heb je senior speelrecht.

Contributies:

Jeugd t/m 16 jaar                          € 50,00

Jeugd t/m 17 jaar                           € 65,00

Tennislessen jeugd (groepsverband) € 55,00

Peildatum leeftijd is 1 januari. Leeftijd op 1 januari geldt voor het hele kalenderjaar.

Het contributiejaar loopt van 1 januari tot en met 31 december van enig kalenderjaar.

Als je het lidmaatschap wilt beëindigen, moet je vòòr 1 december schriftelijk of per email ([email protected] ) opzeggen.

Tennislessen

Als jeugdlid was je verplicht om tennislessen te nemen en dit werd ook berekend in de contributie. Vanaf 1 januari 2019 kan je jeugdlid worden of blijven zonder de verplichte tennislessen. Contributie en tennislessen worden apart berekend.

Mocht je tennislessen willen hebben dan moet je jezelf inschrijven bij tennisschool De Kloek. Je wordt ingedeeld in een groepje met andere jeugdleden. Vanaf begin april beginnen de lessen.De tennislessen worden gegeven bij TC Ursem en de kosten hiervoor zijn 55,00. Tennisschool De Kloek zal dit rechtstreeks factureren aan het jeugdlid. Het restant van de rekening van de tennislessen factureert tennisschool De Kloek aan TC Ursem.

Activiteiten Jeugd

In Ursem: tennislessen van april t/m september, onderlinge Smashiemiddagen voor basisschooljeugd in mei/juni, clubkampioenschappen in september, Dirk de Jong toernooi (kind/ouder toernooi op een zondag in oktober), competitie Tenniskids (t/m 10 jaar op 5 zondagen in het voorjaar)

In de regio: Stam Obdam Koggenland Toernooi (toernooi van zes tennisverenigingen binnen Koggenland) Koggenland Jeugd Tennis Toernooi (in de herfstvakantie)

Baangebruik

Alle spelers moeten de basisregels van het tennis te kennen. Voor jeugdleden is het nemen van tennislessen verplicht. Je mag alleen de baan op met tenniskleding en geschikte tennisschoenen. Als de banen bespeelbaar zijn, kan tijdens het gehele seizoen vrij worden getennist, behalve bij competitie, clubwedstrijden, training of andere activiteiten of evenementen. Dit wordt bekend gemaakt via de website of het mededelingenbord in de kantine.

Je mag spelen als je in het bezit zijn van een geldige KNLTB spelerspas. Deze spelerspas ontvang je eind maart. Met de spelerspas heb je  toegang tot de hal van het clubgebouw. Hier kun je via het afhangbord een baan reserveren.  De tijd voor een enkelspel is 30 minuten en voor een dubbelspel 45 minuten. Als je niet meteen kan spelen maar even moet wachten, dan moet je op het park aanwezig blijven.

Informatie hoe het afhangbord werkt,  vind je  in de hal.

Als je verder nog iets wilt weten, kun je altijd mailen. Veel tennisplezier!

Sportieve groet van de jeugdcommissie

[email protected]

De tennisvereniging heeft ook een Facebookpagina  https://www.facebook.com/TC.Ursem/

Vragen?